yoga wilmaYoga is de verbinding van alle delen van jezelf: je hoofd (mentaal, het denken), je lichaam (fysiek), hart (emoties, het voelen) en je ziel (jij in al je eigenheid).   

Om deel te nemen aan een yogales is het niet belangrijk dat je lenig bent! Belangrijker is om te voelen en ervaren waar je mogelijkheden liggen. Yoga is geen prestatie of competitie, maar een ontdekkingsreis waaraan je op je eigen niveau deelneemt. Yoga is bewegen (intensief of rustig en mild) en tijd voor jezelf maken.

Yoga balanceert het energieniveau en de energiebanen en heeft een helende werking. Het vermindert stress en de bloeddruk en het hartritme verlagen. Yoga verbetert de spijsvertering, het immuunsysteem en het concentratievermogen. 

Het vermindert symptomen van angst, depressie, vermoeidheid, astma en slapeloosheid. Yoga leert je dieper en rustiger ademhalen, wat leidt tot een betere longfunctie en een diepere ontspanning. Het maakt je soepeler en leniger en kan zelfs tot diep op het bindweefsel- en hormoonniveau effect hebben. Het verbetert je algemene kracht en het leidt tot een gevoel van lichamelijk welzijn en vertrouwen. 

Yoga leert je te focussen op het heden en creëert een goede balans tussen lichaam en geest. Door de meditatieve oefeningen zorgt het voor innerlijke rust. Stressvermindering zorgt voor gewichtsafname en maakt de weg vrij om te luisteren naar je eigen behoeften.  

ONDERZOEK TOONT AAN DAT YOGA HELPT BIJ:

Lichamelijke klachten

  • Aspecifieke lage rugpijn
  • Nek -en schouderpijn
  • Oesteoporosis
  • Zwakke bekkenbodem  

Hormonale disbalans

  • Menstruatieproblemen
  • Vruchtbaarheids-problemen
  • Menopauze
  • Hyper- en Hypothyroidism  

Stress-gerelateerde en psychologische problemen

  • Slapeloosheid
  • Burn Out
  • Depressie
  • Angst en paniek

Chronische pijn aandoeningen

  • Fibromyalgie
  • Multiple sclerose
  • Neurodermitis
Social Share:
Naar boven